Ahad, 6 September 2009

Kenangan lalu...

Salam Ramadhan yg ke-17...pagi isnin seperti biasa aku akn bersiap-siap utk ke tempat kerja...dgn mood isnin...agak kureng skit...lepas subuh tadi hujan turun dgn lebat...seakan-akan lepas geram setelah beberapa hari tak hujan. tp aku yakin itu adalah rahmat dari Yang Maha Agung..aku kuar rumah agak lewat skit...mmg xda mood..suasana pagi pun seakan-akan muram...bila kuar simpang dekat dgn roundabout taman ria..aku tgk kereta dah bersusun panjang...syukurla arahku bertentangan..aku mmg agak bertuah krn setiap pagi dan petang aku mmg terhindar dr traffic jam..time pagi, byk kenderaan bergerak ke arah bndr..aku plak ke arah pendalaman...time ptg plak, aku ke arah bndr...time tu org br blk dr bndr...mmg slmt...hehehe(senyum pertamaku pg nie).

Aku terus memecut kenderaanku ST1985K..(kalo dpt 1983 kan best..xda rezki). Aku melalui Jalan Merotai utk sampai ke Bombalai. Tempat dimana aku mencari rezeki...hujan masih turun tp hujan renyai-renyai jer...semua tingkap aku tutup..aircond ku onkan..bila terasa sejuk aku offkan..sambil mendengar radio aku fokus dgn pemanduanku...tiba2 lagu favorite tgh berkumandang di radio..aduh..touching nyerrr...lagu kenangan nie...tiba2 terasa sedih plak...teringat kenangan yg lalu...mmmmmmmm....aku melepaskan keluhan...aku kena redha...terima ketentuanNya...kerna ku yakin pasti ada hikmahnya...YES!!!...aku yakin Dia lebih mengetahui apa yg terbaik utk hamba-hambaNya...

aku ingin engkau selalu
hadir dan temani aku
di setiap langkah yg meyakiniku
kau tercipta untukku
meski waktu akan mampu
memanggil seluruh ragaku
ku ingin kau tahu ku selalu milikmu
yg mencintaimu sepanjang hidupku....

Sedikit sebanyak lagu tu mengganggu emosiku...tp xpa...life must go on..anggap itu semua sebagai ujian utk mematangkan aku dan menjadikan aku lebih kuat utk mengharungi hidup ini yg sememangnya tidak mudah..kerana matlamat hidup ni hanya kerana Dia yg satu...Ya Rahman...Ya Rahim...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan