Jumaat, 11 September 2009

hemmmm....

Salam Ramadahan yg ke-22...Ya Allah cptnya masa berlalu..dah 22hari kita berpuasa..lebih krg seminggu lg Ramadhan yg tinggal...sedihnya nak berpisah dgnmu wahai Ramadhan...kalo Allah izinkan..tahun dpn kita jumpa lg...insyaAllah...sebak plak rasanya...terdetik dlm hati adakah Allah trima amalanku disepanjang bln yg berkat ini...adakah aku hanya dpt lapar, dahaga dan penat sahaja???nauzubillah...mudah2an tidak...Ya Allah bantu aku utk memperbaiki diri yg lemah dan serba kekurangan ini...amin...

Sesungguhnya Ramadhan thn nie sgt berbeza dgn thn2 sebelumnya...moga lebih baik dr thn2 yg sblmnya...insyaAllah..amin...

hemmm....satu badai telah melanda familyku...xtaula badai tu besar atau kecil...aku sndr xpasti...nk kata tsunami pun bkn jg...tp yg pasti badai itu sedikit sebyk mengganggu keharmonian familyku...dan yg paling xbest..ianya menganggu emosiku...sgt terganggu...sakit sgt...syukurla aku kuat dan keras hati...ahh...persetankan semua tu...biarkan la...biarla...Allah ada..Dia Maha melihat, Maha mendengar lagi Maha mengetahui...

Hemmm(mcm berat jak keluhan tu..hehehe)...biarkanla(brp byk biar dah...)...hehehe...life must go on...selagi ajal xsampai kita kena teruskan hidup...kan...kan...kan...ramai lg org yg aku sayang dan menyayangiku yg berada disekelilingku yg bole membahagiakan aku dan aku jg akan membuatkn mereka bahagia...hehehe

Ok lupakan kisah2 sedih nie...xbest la sedih2...hidup mesti ceria...

Kalo dgr stesen2 radio skrg...mesti ada lagu raya...lepas 20hr pose berlalu..lagu raya start kedengaran d corong2 radio...kalo kat pasaraya xya ckp ler...1st day pose pun dah pasang lagu raya...xpaham aku...pose la dulu br raya...raikan Ramadhan dulu br syawal...sgt xpaham!!!

Disebabkan perkara yg berlaku itu, aku secara automatik telah memikul beban...actually bukan beban tp amanah or tanggungjawab...tanggungjawab sbgi anak..sepanjang Ramadhan aku bertanggungjawab dlm hal-hal buka pose and sahur utk familyku...sbb xda org lain yg bole diharapkan...syukur ada adik sepupuku tolong aku..selama 21 hari kita berpuasa baru sekali aku berbuka dan sahur diluar...itupun sbb temankn kwn yg dr sarawak tu...sian plak dia dtg sini aku xlayan...buka pose kat pizza hut jer pun...pastu teman tido kat hotel dan sekaligus sahur kat hotel...best jg la...hehehe..

Korang dah buat kuih raya ke??aku beli jer...xdan nak buat(ckp kedah plak..bkl jd org kedah kot...hehehe)..aku tempah kuih mentega(bahasa mak aku) 3 jenis jer...mak aku plak tempah kuih2 tradisional bugis...adik aku plak tempah rempeyek(rempeyek jer..isk..isk...xpatut)...hehehe...okla tu xya byk2...membazir amalan syaitan...

Skrg nie aku dah start pikir juadah utk raya nanti..hehehe..awalnya...bkn apa..xda org lain yg bole tolong fikirkn...thn sblm2 ni ada org yg bole diharapkan..skrg nie org tu dah jadi harapkan pagar, pagar mkn padi(hahaha..biarla rahsia)...so aku kena plan skrg...biar sederhana tp meletop(istilah adik aku...hehehehe)..semlm aku dah discuss dgn mak aku bila nak buat buras dan tumbuk...brp kilo nak buat...dr segi plan dah cantik dah...tinggal nk laksanakan jer...mudah2an dipermudahkan...kesihatan mak aku pun alhamdulillah...makin sehat dia...

hehehe...teringat plak pasal baju raya...aku ni krg excited pasal baju raya...xpernah aku khususkan sepasang baju utk raya...aku belasah jer...pakai apa yg ada...mgkn sbb sepjg thn ada saja baju baru...maklum la pantang msk kedai kain ada saja yg berkenan d hati..2-3 bln sblm pose aku dah kumpul 7helai kain...actually tu sume utk baju keje..disebabkn akak tukang jahit tu lmbt, awal pose hr tu br siap...so automatically, 7helai tu akn menjadi baju raya aku..so aku kena raya 7hari sblm msk keje blk...hahaha..dahsyat2...

hemm...apa jer la yg aku merepek nie...dah pjg sgt aku menaip..kuih raya, baju raya, juadah d pg raya pun aku dah citer...hahaha...apa2 pun...laksanakan puasa yg ada 8hari jak lg nie dgn sebaiknya...semoga amalan kita diterima olehNya...amin...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan