Selasa, 25 Ogos 2009

Milik siapa rindu ini???



Alhamdulillah...dah 5 hari kita berpuasa...cepat sgt masa berlalu...first day puasa pun aku xrasa lemah sgt...xmcm thn2 sblm nie...mgkn sbb aku dah biasakn diri dgn kurangkn mkn seminggu sblm puasa...tp 1st day puasa kat tmpt keja aku rasa ngantuk sgt..mana tak nyer..dah la selesa..ada aircond..pastu sunyi jer..keadaan yg sgt best utk tido...hehehe...tp aku kena tahan..xkan aku nk tido time keje kot..kang staff aku nmpk..dorg kata apa plak nanti kan..so kena cover...aku try sibukkn diri dgn keje..tp bila jarum jam mendekati 12.30...aku trs padam lampu blk...then, zzzzzz.....hehehe...kul 1.15ptg br bgn n g solat...
Dr hari isnin sampai harini, asalkan 1230 jer...aku akn tido...hehehe...mmg xle tahan...sekadar lelapkn mata selama 20 mnt pun jadi ler..kalo x..keadaan aku lg teruk...tp bila dah tido tgh hr tu..sblh ptg aku dah ok n leh fokus dgn keje...
Tapi hari ni aku rasa lain skit...tiba2 jer aku rasa rindu...yer RINDU...tp puas aku cari rindu pada sapa...tp xjumpa..xpasti..xtau sapa...aku bykkn zikir..istighfar..alhamdulillah..setelah rasa tu menyesakkn hati ini..akhirnya aku tenang kembali...kerana sesungguhnya dgn mengingati Allah..hati pasti kan tenang.....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan