Khamis, 13 Ogos 2009

coretan time lunch hour







Hermmm...lamanya aku tak update blog ni...busy skit lagipun xda idea nak tulis apa. Sepertinya aku ketandusan idea. Mungkin disebabkan xda cite yg menarik yang berlaku dlm hari – hari yg ku lalui sejak seminggu lalu utk aku kongsi dan abadikan dlm blog ni..ku hanya membuka dan membaca blog org lain di waktu rehatku sebelum memulakan semula tugasan yg diamanahkan kepadaku. Semestinya org yg selalu mengunjungi blog ni akan merasa boring sbb tak berupdate. Kerana aku juga merasakan yg sama apabila aku menjenguk blogku sendiri tiap hari..harini aku ingin mencoret sesuatu di sini...

Minggu ni, aku agak busy skit..byk sgt keje..kena kejar dateline lagi..gabra aku dibuatnya. Sempat ke xsempat??. sehingga kemarin temperatureku agak tinggi akibat bebanan kerja yg bertimbun – timbun. Akhirnya staffku yg menjadi mangsa.hehe..sian dorang kan..tp dorang ckp dorang dah paham..hehehe..baguskan..mereka memahami aku..thanx hero2 and heroin2ku..kalo korang xda sapala yg nak analyse sume sample2 tu..aku tau korang mesti penat coz byk sgt samples pastu kena siap cepat..client bising kalo kita lambat kuar report..big bos kita lagi bising tapi kita kena ingat tanpa samples tu sapala kita..sbb ada samples la kita ada keje..sumber rezeki kita....alhamdulillah....

Smileee...hehe...aku agak pelik hr ni..im in a good mood...xtaula apa sbb utamanya tp yg pasti...aku “tersenyum” bila tgk samples yang kitaorg received pg tadi..beratus-ratus...hehehe...aku xdapat nak tafsirkan senyuman ku itu..sume bercampur baur..aku hepi sebenarnya tp dlm masa yg sama aku risau gak kalo dateline tak achievable.tp aku yakin bole....standby la staffku utk dipush oleh bos korng nie..hehehe...timeliness for test reports should be 100%!!!that's our target!!!
pg td sampai tgh hr..tel opis asyik berbunyi..”cik ada kol”..itula ayat skema staf2ku..panggilan tu sume dari estate..tanya mcm mana nak sampling fertilizer..tanya sample yg dorg antar dah sampai ke blum..tanya bila bole dpt results...hehehe..tp aku rasa seronok plak..org kat Sarawak pun kol, tanya benda yg sama..pg td pun aku menerima beberapa kunjungan org2 estate yang dtg utk menghantar sample fertilizer dan effluent/waste water...Wah...makin byk samples..itu baru fertilizer and effluent...last week joined meeting with agronomist...sample foliar/daun plak akan dihantar every month.yang ni pun sekali datang dalam beratus-ratus sample gak....hahaha..
ni sume baru internal client..kalo campur sample dr external client..bayangkan la..banyaknya..nampak gayanya bulan pose nie..kitaorg xle la lembik2...kena active even berpuasa...dan kemungkinan juga aku akn menyarung kembali lab coat yang terakhir aku pakai time kat study kat UPM dulu ..xtaula kat mana dah aku letak lab coat tu...hopefully, ada dlm almari baju..hehehe
pic kat atas tu antara samples yang kitaorg terima dan akan 'dikerjakan' oleh staffku...hahaha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan