Selasa, 4 Ogos 2009

kembali...








salam everyone...ku kini kembali utk terus menulis dan mengupdate blog kesygnku yg xseberapa nie..huhu..ku juga sgt bersyukur kehadrat Ilahi kerana seorg shbt yg sgt kusayangi juga telah kembali dr berhibernasi...moga dia kembali dgn semangat yg baru...walau pun ku dgr kabar2 yg kurang enak yg mengatakan dia mgkn xmcm dulu lg...begitu luas scopenya..xmcm dulu yg mcm mana????walau apapun keputusannya..kita kena hormati..moga Allah memberi dia petunjuk utk melakukan yg terbaik utk dirinya dan jg org disekelilingnya..amin...

Bagi aku, dia seorg shbt yg begitu unit..sgt peramah, hepi go lucky, penceria keadaan dan sgt baik hati...aku yg sememangnya suka ketawa begitu selesa dgn tingkah lakunya...hepi selalu...aku kenal dia dr sek rendah lagi..di SK Bandar II, Tawau..satu kelas..masa tu aku, aisya, mira, dan ogie satu kelas dr darjah4 smpi darjah 6. tapi kami msg2 xrapat coz kami ada geng msg2..hehe..lucu kalo ingat...jodoh kami kuat..naik sek men, kami satu sek dan satu kls lg..SMK Tawau...tapi kami start rapat masa form3...kami selalu p usrah d IAB tiap hari jumaat after sek. disitula kami kenal jemaah dan ukhwah kami mula terbina ....masuk PERPPIS sama2...kena belasah time TAMPIJAR sama2 (kecuali mira...hehehe)..

After form5, kami terpisah..aku n mira masuk matrix..Kolej Ibukota Kinabalu d KK..ogie and aisya teruskn study dlm form6..rezeki kami sgt murah..alhamdulillah...kami sume dpt teruskn study d IPTA...aku d upm dan mira d UPSI..sethn kemudian aisya jg msk UPSI..ogie plak d USM walaupun rezekinya lmbt skit..dan esok dia akn terbang ke USM utk majlis konvokesyennya...tahniah gie..

ALHAMDULILLAH...syukur sgt pada Allah...ats segala nikmat kuniaanNYA...kini aku dah menjadi Chemist...cita2ku menjadi kenyataan(mcm xcaya plak..)..mira and aisya plak jadi Cikgu...dan ogie juga bakal menjadi cikgu..insyaAllah...

Kalian sedar ka uhkwah kita telah lama terbina???sek rendah...sek men..sampai skrg...ianya terbina dgn izinNya..kita bersahabat kerana Allah...begitu suci ukhwah ini..sanggup ka kita cemarinya???kita mmg manusia biasa yg tak kan lepas dr membuat dosa dan kesilapan...xbole ka kita saling memaafkan dan memperbetulkan apa yg xbetul....tegur secara berhikmah...sanggup menerima teguran...jernihkan keadaan...KEMBALI seperti dulu..bolehka shbt2ku????

Fikir -fikirkan la wahai shbt2 yg amat aku sayangi...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan