Selasa, 20 Oktober 2009

Cubaan utk menipuku..huhu

Assalamualaikum...to all my friends...apa kbr sume?? Harap semuanya sehat dan sentiasa dlm Rahmat serta kaseh sayangNya...amin..
skrg nie lunch hour...baru jak pas mkn...alhamdulillah..sedap rezeki aku harini..beli kat kedai Sayang-Sayang kat simpang 4 Bombalai...comey nama kedainya kan?? atas kesetiaan staf aku yg sentiasa sudi membelikn aku sebungkus nasi campur (harap2 dia ikhlas..hehe) dpt la aku menambah tenaga untuk bekerja..hehehe

Harini 21 Oct 2009, akan diadakan Konsert Kesenian Islam bersama Nazrey Johani bertempat di Dewan Masyarakat Tawau bermula jam8mlm...aku xsabar nak tgk konsert tu..maklum la dah lama xpegi tgk konsert nasyid...time study dulu selalu jg p tgk konsert..xkisah la dlm UPM or kat U lain..seingat aku, last aku tgk konsert nasyid kat UIA..time tu final year..aku n beberapa rakan menyewa kereta semata2 nak p UIA...tapi sedih sbb konsert xabis lagi, kami kena bergegas blk UPM..sbbnya 12tgh mlm gate dh tutup...after 12tgh mlm pak guard xbagi masuk..mlm tu mmg nasib kami malang coz kami sesat jln...huhuhu..abis la kena tido dlm keta..tp kami kuat semangat cari juga jln utk balik ke pangkal jln...hehehe...akhirnya, kami berjaya menemukan jln pulang tp kami tetap jg lewat smpi UPM..1215tgh mlm...kami pun bagi la alasan (tp aku dh lupa alasannya..huhu) dan merayu dgn pak guard tu...alhamdulillah..akhirnya pak guard tu bagi masuk (biasala kwn2 aku ni terer dlm bab2 kelentong...hehehe...) aku xkan lupa pengalaman tu...manis sgt...bg aku, yg paling best bila tgk konsert nasyid nie..setiap bait2 lirik lagu tu masuk ke dlm hati sehinggakan aku bole menitiskan air mata...sangat menginsafkan..kalo dgr kat radio or cd..feeling tu xberapa sgt..mgkn sbb sound system yg kuat time konsert tu dan suara penyanyi pun jelas kedengaran sehingga bole terasa di hati...touching btl...hehehe...harap2 mlm ni aku akn dpt merasai feeling tu lagi..

Abis bab konsert..hehe...kita beralih pada cite lain plak..korang nak tau kemarin ptg dlm kebizian aku menbuat analysis report..tiba2 hp aku berbunyi...pada skrin hp aku tertera "withheld"..korang pernah tak dpt kol mcm tu?? dgn perasaan yg pelik aku jwb la phone tu..."Hello, ni Cik Kursiah ke?" Aku pun jwb la ya.."sy kol dr ibu pejabat celcom Kuala Lumpur, sy nak bgtau cik adalah org yg bertuah krn terpilih dlm cabutan bertuah dan memenangi wang sebanyak 7ribu ringgit"...hemm...pelik kan...bila aku tanya kwn yg kat Carey Island..dia ckp aku ni mcm menang peraduan deco,deco,deco celcom blue...hehehe..kalo btl ok jg kan...hiihihi...Aku tanya blk "awk ni btl ke atau nk tipu?" dia trs jwb "ni xtipu sbb kami xminta no akaun pun"...hemm...tp yg pelik dia nk aku berada dpn mesin atm pastu bg dia no yg ada kat kad atm aku br dia akan masukkn duit tu...nmpk sgt nk tipu...syukur la aku tak terpedaya dgn org tu..setakat 7ribu jer...xheran pun...geram jer aku rasa...the best part is...last tu dia tanya "suami cik kat mana?" sekali lg aku pelik, apsal nak tau pasal suami aku plak..hehe...mcm aku ada suami..heheh...tp aku perasan loghat org tu mcm lain..1st dgr mcm org sjung..2nd time dgr mcm indon..patutla dgr mcm org ckp sjung yg xjadi..bila dia tanya soalan tu, aku ckpla "suami sy kat rumah, kenapa?" (terpaksa aku menipu..hehe)..pastu dia ckp "btl ke?tapi suara cik kayak gadis..." hahaha...kantoi..nmpk sgt org indon...hehehe..tp takut jgkan..brp ramai la yg dorang dah tipu..so kpd korg sume..jgn mudah terpedaya...hati-hati k...jgn senang2 jer nak bg no akaun atau apa2 je kpd org yg tidak dikenali...itu hak kita..kalo org tu paksa..bgtau jer..ada aku kisah...hehehe...jahat kan ayat tu...ayat pembunuh...hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan