Jumaat, 2 Oktober 2009

2 Syawal & aku...

Harini kami sekeluarga plan ke Bt.15, atas jemputan pakcik yg merupakn sepupu mak aku. Istri pakcik plak merupakn owner Soto Banjar di bt.15 tu...tak lain & tak bukan menu utamanya soto banjar ler...sebanyak 3kereta kami ke sana...itu baru 1keluarga..hehehe..meriahkan..tp sblm kesana..aku terpaksa mencari workshop yg buka utk tampal tayar ketaku yg bocor..paku punya pasal..masuk ni dah 4lubang pada tayar yg sama..tayar blkg sebelah kanan..pelik jg..tayar yg lain ok jer...maintain..sedih tgk citra dlm keadaan mcm tu...huhuhu...

Lepas selesai, kami trs ke destinasi soto banjar...hahaha...dgn perut yg masih kosong..minta utk diisi...keterujaan tu lain sikit...hehehe...bila dh sampai...kami melantak kuih muih yg ada coz soto banjar msh dlm proses...huhuhu..sabar2...dlm setgh jam menunggu...soto pun dah ready utk 'dikerjakan'...hehehe...alhamdulillah...semangkuk soto & beberapa biji bergedil (my favorite ok..) menjadi penghias perutku...bila dh kenyang..tenaga pun dh ada...aku & 2org adikku berposing2 dgn keta baru pakcikku...Toyota Alphad (btl ke ejaan tu..hentam je la)..luar & dlm kami posing...mmg best ler ketaku..xmampu nk beli...naik & posing dgn keta tu pun dh kira ok what...

Kira2 jam 2ptg br kami meninggalkn bt.15 coz tgu sorg lg pakcik aku & family nk dtg..bila sume dh selesai...kami berkonvoi sbyk 5buah keta ke pasir putih...seronok...bila smpi jer pasir putih..aduh...jadi xseronok plak..punya la jem dgn keta beratur pjg...dgn jln yg sempit & berlubang2...ishkkk...menguji kesabaran btl...kete yg msk punya la byk..besar2 plak tu...raya la katakan...kwn aku yg dr sjung ckp org twu ni kaya2 coz keta besar2...hahaha...entahla..no komen..satu yg aku xpaham...rumah kt pasir putih tu dah la byk...besar2...tapi jln tetap jg mcm tu...xda org yg nk ambil tindakan ke?xkan 10thn akn dtg msh mcm tu??heran...heran...hampir sejam jg terperangkap..bila dh slmt smpi..terfikir plak mcm mn nk kuar nanti...hemmm...
Hanya 3buah rumah yg kami ziarahi d pasir putih..lama xjumpa..sembang jer memanjang xperasan masa dh berlalu...perut plak dh penuh...seperti raya pertama...maghrib br sampai rumah...letih...tp sungguh menyeronokkan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan