Jumaat, 12 Februari 2010

My story @ Bintulu

Assalamualaikum semua...hehehe...apa kabar???hrp2 semua sehat la hendaknya...ya Allah...lamanya aku ndak berkata2 disini...huhhuhu..mana aku pegi???apa aku buat??xlain dan xbukan...jawapannya ialah...BUSY...busy ker????hahahha...busy la juga...hehehe...skrg ni aku berada d sebuah hotel kat Bintulu...apa aku buat kat sini???saja jak jln2...buang duit...hahaha....xdala...mcm biasa p kerja...chemist yg jg lab swak ni tgh cuti nak bersalin selama 3bulan...so, aku telah diamanahkn oleh bos utk jaga lab swak selama seminggu...sbnrnya 3org chemist telah ditugaskn jg lab ni...so kami 3org akan bgilir2 dtg sini jaga lab sambil2 buat training utk staff2 kat sini yg masih baru..next month aku akan ke sini lg..seorg kena dtg sini 2kali dan kena stay seminggu...selama seminggu aku duk kat Rest House, Rajawali Estate..mau jem jg otakku ni...hehehe..saat keluar ke bndr Bintulu semalam...aku rasa lapang...akhirnya!!!!!hehehehe....




mkn nasi seawal jam 1030pg...huhuhu


Aku dan my lab supervisor bertolak ke Bintulu hari ahad lepas..demi tugas dan arahan bos...kami sanggup korbankn hari ahad utk terconggok kat Airport...hehhe..seawal jam 630pg kami bertolak ke airport twu..825pg bertolak ke KK..seawal jam930pg da smpi KKIA...laparrrr...itu yg aku pikir trs...maklumla xsempat bfast kat umah...tp aku kena tahan wpun perut minta diisi..sbbnya flight yg sepatutnya ke Bintulu kul12tgh hr..cancel..huhuhu..time check in d twu br dibgtau..so kena tgu flight kul3ptg..huhuhu..lamanya kan???sabar je la..utk pengetahuan penerbangan ke Bintulu dr KK hanya ada 2kali jer...jam12tgh hr and jam3ptg...we have no choice right???so...tgu jer la...memandangkan flight kira cancel or delay...mas telah menaja lunch kami..aku yg da xtahan da..trs g kedai yg dimaksudkan..setelah semua urusan da selesai termasuk bagasi kami...tergelak jg..br jam1030pg...nasi putih and rendang daging tersedia depan mata...hehehe...makan jela..maklum la lapar kan...hehehe...pas mkn trs p lepak kat surau..smbl menbaca buku..rajin la plak baca buku..hehehe..sbb da xtau nk buat apa..syukur ada bw buku...kalo kat umah susah btl tgk aku baca buku..xtau la skrg ni teruk btl...xle jadi ni..1 perangai yg aku perasan skrg ni..aku rajin dan suka sgt beli buku n majalah...kalo ke KL..pasti aku akan memborong buku2 n majalah2..tp bila da smpi umah..susun jak d rak buku..time boring giler br baca..tu pun 2-3helai pastu simpan..hemmm...mmg xelok diamalkn ni..I have to do something!!!!huhuhu...(mcm da larik tajuk da ni..hehe..saja nk kongsi..heehe)


Alhamdulillah...licin beb..best..best...da mmg rendang favoriteku..hehehe



best kan???selesa gitu...nyenyak tido...



sempat lagi posing...mmg sesuai dgn tema Chines New Year...hehehehe..merah gitu..mataku skrg ni da mula minat dgn color merah dan yg seangkatan dgn nya seperti pink..meroon...hehehe...napa ya???entah ler...da mataku suka...layan jerrr...hehehe

Alhamdulillah...harini kami da nak berangkat balik ke tawau...hehehe...bestnyer...rindu plak dgn tawau tercinta...huhuhu...flight fully booked coz paham2 jak la CNY kan..so flight kitaorg kul 4ptg ni..syukur ada..kalo tak kena blk hari ahad..huhuh..xsanggup aku nk tgu hr ahad plak...so pg2 ni lepak kat hotel jak la..bole online plak tu..ni yg ambik kesempatan update blog ni..sbb takut blk twu nti xsempat plak coz keje kat lab yg aku tinggalkn selama seminggu pasti bertimbun2...aku da tau sgt da...hehehe..semlm sempat jg g jln2 kat shopping complex kat sini...meriah jg..yela..org2 cina tgh busy shopping..so kita yg xsambut ni ambik kesempatn..byk sale ma...hehehe..aku xbeli apa pun..aku beli beg and tie utk adik kesayangan..hehe..hemm...k la yer...setakat ni jer dulu..dah kul 8pg ni..nak g siap2 dulu coz nk g bfast...hehehe...jam9pg nti ada temujanji..jeng..jeng..jeng...dgn sapa????adalah....hehhe...xdala...biasala dtg swak..mesti beli kek swak..so aku da tempah 5jenis kek swak utk family n kwn2..ole2 utk dorg..so jam9 ni org tu dtg antar kek tu..hehe...bln dpn dtg sini lg..kita beli yg lain jenis plak..sampai semua jenis kek swak kita rasa...hahaha..k la ek???hopefully pas ni ada lg peluang mencoret sesuatu d sini..salam....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan