Ahad, 27 September 2009

Tidur dlm kerinduan...

matahari yg malu2 kelihatan pagi tadi


assalamualaikum semua...slmt hari raya...salam 9 syawal...alhamdulillah...syukur ke hadrat Ilahi kerna dgn limpah kurniaNya...kita semua dpt menjalani ibadah puasa d sepanjang bln Ramadhan & gembira berhari raya...tanpa sebarang masalah...bersama2 dgn keluarga & insan2 tersayang...kalo tgk d luar negara...kita mmg bertuah berada d bumi Malaysia...syukur alhamdulillah...raya tahun ni sungguh meriah & bermakna bagiku...byk perkara yg berlaku menggembirakan aku...alhamdulillah...kalo la kat umah bole online..tiap hari aku update blog...tp apakan daya...nantila kalo berkesempatan...esok2 aku akn citer pengalaman rayaku thn nie..walaupun citeku ni bg korg biasa2 je tp bg aku ianya luar biasa...tp takut korg jak yg xlarat nk baca...hahaha


Setelah 10 hari aku bercuti (mcm cikgu plak..maklumla shbt2 sume cikgu), harini aku masuk opis seperti biasa...tapi keadaan di luar tidak seperti biasa...berjerebu...tawau dilanda jerebu??sesuatu yg xbiasa bg aku...keadaan ini hanya aku alami bila outstation ke banting..tp skrg aku alaminya di tawau...sungguh tidak selesa...matahari pun kurang jelas kelihatan...


Ku mulakan harini dgn bersahur...5biji kurma & segelas air menjadi santapanku...setelah seminggu aku kekenyangan (hehehe...mcm lain jak bunyinya)..aku bertekad utk mulakn puasa sunat syawal harini & habiskn dlm mgu ni jg..insyaAllah...sbb kalo aku tangguh takut xsempat...takut pas ni aku busy dgn keje xlarat plak nk pose...pg td aku dpt msg dr kwn aku yg kat sarawak bertanyakan bila aku akn kesana...membantunya setup Chemical Lab, Sarawak...terasa berat plak aku nk kesana...kenapa ya??kalo sblm ni aku ckp dgn dia xda masalah..bgtau je bila...aku akn kesana...hemm...apa agaknya???dia tanya brp lama aku bole stay kat sana...aku jwb ler seminggu je kot...pastu dia tanya kalo stay lama skit..2minggu or lebih bole tak???hehhehhe...aduh lamanya...xsanggup rasanya...aku ckp kat dia..tengok nanti mcm mn...xsanggup nk hampakn dia tp lebih xsanggup nak hampakan diri sendiri...huhuhuhu...


Semlm sblm tido..aku dah pasang niat utk berpuasa harini...pastu pesan dgn diri sendiri esok start keje...kena pujuk kalo x...smpi opis jer trs xda mood nk keje...10 hari cuti dah ckp utk aku rehatkn minda...alhamdulillah harini keje berjalan dgn lancar...semlm jg aku rasa rindu sgt...rindu pada seseorg (biarla aku jak yg tau sapa...hihihih)...rindu dgn kenangan2 yg lalu...rindu dgn kenangan raya yg baru berlalu...rindu tu berlanjutan hingga ke pagi...ketika memandu ke tmpt keje...tiba2 plak aku rindu dgn opis aku...rindu dgn keje...rasa excited sgt nak ke tmpt keje...hemm...buang tebiat ke apa aku nie...tapi okla tu kan...ada2 jak aku nie...k la..nanti ada peluang aku posting cite raya aku thn nie k...tunggu!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan